Hopp til innholdet Logg inn

Bli kunde uten BankID

Hvis du ikke har BankID, enten du er norsk- eller utenlandsk statsborger, kan du fortsatt bli kunde, og bruke oss som bank.

Penni signere avtale

Slik blir du kunde uten BankID

Hvis du ikke har BankID, kan du fortsatt bli kunde hos oss. Her ser du hvordan:

Nedenfor finner du informasjonen du trenger for å bli bankkunde hos oss.

1. Send oss et brev

  • I brevet skriver du hvilke produkter du ønsker, iht. prisliten vår. Dersom noen andre også skal disponere kontoene, nevner du dette, med disponentens fulle navn og fødselsnummer.
  • Brevet sendes til:
    Penni fra Eika digitalbank
    Postboks 2349 Solli
    0201 Oslo
  • Legg ved bevitnet kopi av gyldig legitimasjon (se informasjon om bevitnet kopi lenger ned).

2. Hent avtaledokumenter hos Posten

Når vi har behandlet bestillingen, sender vi deg avtaledokumenter per post, for de produktene du har bestilt. Du vil måtte legitimere deg når du henter dette brevet hos Posten med én av følgende former for gyldig legitimasjon: 

  • Norske eller utenlandske pass (ikke nødpass)
  • Norske nasjonale ID-kort
  • Nasjonale ID-kort utstedt av et EØS-land (en oversikt over disse er presentert i utlendingsforskriften vedlegg 4)
  • Norske utlendingspass (blått pass)
  • Norske reisebevis for flyktninger (grønt pass)

3. Les, signer og returner dokumentene til oss

Signerte dokumenter sendes til:
Penni fra Eika digitalbank
Postboks 2349 Solli
0201 Oslo

4. Vent på bekreftelse

Når dokumentene er mottatt, oppretter vi kundeforholdet, så lenge alt er i orden. Vi sender deg deretter et brev med bekreftelse, og informasjon om kundeforholdet ditt.

Hvordan bruke banken uten BankID

Dersom du vil bruke mobilbanken uten BankID, kan du lese mer om mobilbanken her.

Som ikke-digital kunde, forespør du også informasjon, tjenester, eller endringer på kundeforholdet via post. Dette du ved å sende oss et brev:

  • I brevet skriver du hva du trenger av informasjon, eller hvilke endringer eller overføringer du ønsker å gjøre. Pass på at aktuelle kontonumre er nevnt, der det er nødvendig for at vi skal kunne behandle saken. Er du usikker, kan du ringe oss på 24 08 86 08.
  • Brevet sendes til:
    Penni fra Eika digitalbank
    Postboks 2349 Solli
    0201 Oslo
  • Legg ved bevitnet kopi av gyldig legitimasjon (se informasjon om bevitnet kopi lenger ned).

Vi godtar følgende former for gyldig legitimasjon:

  • Norske og utenlandske pass (ikke nødpass)
  • Norske nasjonale ID-kort
  • Norske førerkort
  • Norske bankkort med bilde
  • Nasjonale ID-kort utstedt av et EØS-land (en oversikt over disse er presentert i utlendingsforskriften vedlegg 4)
  • Norsk utlendingspass (blått pass)
  • Norsk reisebevis for flyktninger (grønt pass)

Bevitnet kopi betyr at riktigheten av dokumentet er bekreftet av to vitner eller annen dokumentasjon i tillegg – f. eks kopi av selvangivelse eller annet dokument utstedt av offentlig myndighet. Ønsker du å bruke privatpersoner som vitner, må disse være over 18 år og bosatt i Norge. Vitnene må oppgi følgende informasjon og signere på selve arket med legitimasjonskopien:

  • Fullt navn
  • Fødselsdato
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Bekrefte at dokumentet er rett kopi og at det tilhører vedkommende som må legitimeres
  • Sted/dato